ساندویچ پانل سقفی

پانل کاران ارائه محصولات دستگاه ضد عفونی تحت خلاء ، ساندویچ پانل ، وکیوم تحت خلاء و .. دیگر محصولات مناسب و مقرون بصرفه را پانل کاران ارائه.

ساندویچ پانل سقفی

۲ بازديد

ساندویچ پانل سقفی چیست؟|قیمت ساندویچ پانل سقفی -پانل کاران

 

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

 

ساندویچ پانل
ساندویچ پانل سقفی این مدل از ساندویچ پانل را به وسیله ی 2 ورقه ی آلوزینک در سطح بیرونی و فویل مسلح آلومینیومی که بخش داخلی آن از ضخامتی 4 الی 10 سانتی متر است. این محصولات از گام های ذورنقه ای و شکل اورلپی که دارد از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کند. این پانل ها را برای سقف مکان هایی مانند سوله ها به کار می برند. پانل های سقفی از مقاومت بالایی در برابر رشد قارچ ها و گیاهان برخوردار است .این قابلیت به دلیل عدم ریزش مواد و بدون بو بودن باعث می شود که از رشد حشرات موذی جلوگیری شود. این پانل ها به عنوان بهترین محصول برای ساخت سقف های مجتمع های صنعتی به شمار می رود.
فوم های میانی پانل های سقف به صورت تزریقی است. و معمولی جنس آن ها از پلی یورتان، پلی استایرن و عایق هایی نظیر پشم شیشه و پشم سنگ است. کارشناسان معمولا پیشنهاد می کنند که برای فوم میانی پانل های سقفی از فوم پلی یورتان استفاده شود. ورق های به کار رفته در پانل های سقفی به صورت شادولاین، سینوسی، طرح سفالی و ذوزنقه ای تولید می گردند.

انواع مختلف ساندویچ پانل سقفی :

پانل های سقفی به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند که با عنوان پانل های ساده و پانل هلی پیچ مخفی سقفی است. پانل ها بسته به تعداد لایه ها، ضخامت و جنس متریال به کار رفته در ساخت پانل ها در انتخاب نوع پانل ها تاثیرگذار است. ساندویچ پانل های شادولاین یکی از انواع پانل ها است .که برای مسافت های بالاتر از 13 متر استفاده می کردند که قابلیت اورلپ شدن بر روی همدیگر را دارد. پانل های شادولاین به صورت ذوزنقه ای ساخته می شود.

انواع مختلف پانل های سقفی:

براساس جنس ورق ها و نوع عایق ها که برای ساخت آن ها به کار رفته است و با توجه به نوع کاربرد آن ها در صنایع مختلف تقسیم بندی می شوند. مهم ترین ویژگی که می توانیم برای پانل های سقفی برشماریم آب بند بودن آن ها می باشد. علت این امر اورلپ شدن پانل ها و قطعه های اتصال در زمان نصب است. پانل های سقفی براساس کاربرد و نوع آن ها در شرایط آب و هوایی متفاوت است. به همین دلیل برای ساخت آن ها از متریال های مقاوم در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت بسیار زیاد استفاده می کنند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل های سقفی:

 

ساندویچ پانل

یکی از ویژگی های پانل های سقفی این است که در برابر نفوذ آب و رطوبت هوا، عایق سرمایشی گرمایشی از پایداری زیادی برخوردار است. این صفحات به علت وزن پایینی که دارد در مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زمین لرزه و کاهش بار مرده در سازه های پیش ساخته به کار می برند. پانل های سقفی از سرعت اجرایی بالایی برخوردار هستند. این مصالح مدرن در هنگام نصب نیازی به هیچ گونه مواد سنتی مانند گچ، سیمان، ماسه و… ندارند. شیوه ی نصب پانل ها به این شکل است پخش های تحتانی آن را به شکل نر و مادگی در هم چفت می شود. در انتها صفحات پانل را به وسیله پرچ و پیچ های مخصوص اتصالات محکم می شود. از مزایای دیگر این مصالح مدرن می توانیم به امکان بازیافت آن به همراه تناسب آن با شرایط آب و هوایی مختلف ، قیمت پایین و… اشاره کرد.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل:

 

قیمت ساندویچ پانل سقفی

 

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل با توجه به فاکتور های مختلفی بستگی دارد که از مهمترین آنها میتوان به نوع پانل، ابعاد آن و کیفیت پانل اشاره کرد

کاربرد ساندویچ پانل سقفی:

 

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی که یکی پرکاربرد ترین ها نیز است دارای کاربرد های مختلفی است. از جمله آنها میتوان به استفاده آنها در سقف سازه ها اشاره کرد. این سازه ها میتواند شامل: انبارها و کانتینرهای حمل و نقل، سازه های پیش ساخته، سوله سازی، سالن ها و اماکن ورزشی، سردخانه ها و صنایع برودتی باشد.

ساندویچ پانل ساختمانی:

یکی از کاربرد های مهم این روز های ساندویچ پانل ها، در صنعت ساخت و ساز ساختمان است. با توجه به کیفیت بالای این محصولات و کاربرد آنها استفاده از این محصولات در ساختمان سازی بی بدیل است. اما باید دلایل این که چرا از ساندویچ پانل در ساختمان سازی استفادهمیشود را مورد بررسی قرار داد.

  1. وزن سبک آنها نسبت به مصالح قدیمی
  2. جابجایی سریع و آسان تر
  3. کاهش هزینه و افزایش سرعت ساختمان سازی
  4. امنیت بالا در برابر شرای جوی نامناسب
  5. طول عمر بالا تر
  6. قابلیت تعویض آسان و راحت
  7. مقاوم در برابر زلزله
  8. امکان استفاده در مناطق مرتفع
  9. طرح و نقوش بسیار متنوع
  10. مقاوم در برابر پوسیدگی و قارچ
  11. عایق صوتی و حرارتی

موارد گفته شده از دلایل عمده اسفاده از ساندویچ پانل ها در صنعت ساختمان سازی هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.