معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

پانل کاران ارائه محصولات دستگاه ضد عفونی تحت خلاء ، ساندویچ پانل ، وکیوم تحت خلاء و .. دیگر محصولات مناسب و مقرون بصرفه را پانل کاران ارائه.

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

۱۱ بازديد

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت |معایب ساندویچ پانل- پانل کاران

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت :اگر  هنگام خرید ساندویچ پانل اطلاع  از معایب ساندویچ پانل بی کیفیت نداشته باشید  باعث می شود تا در هنگام خرید، نتوانید هوشمندانه انتخاب خود را انجام دهید.با افزایش ساخت و ساز مصالح پیش ساخته  قیمت ارزان تری پیدا کرد و باتوجه به نیاز پیمانکاران و کارفرمایان این موضوع بسیار مهم مورد توجهشان قرار گرفت.

ساندویچ پانل هم مانند دیگر محصولات ساختمانی هم نوع مرغوب دارد هم بی کیفیت ،اگر ساندویچ پانل بی کیفیت باشد خسارات جبران ناپزی برای کارفرمایان به وجود می آورد پس باید دقت داشت و همچنین از معایب ساندویچ پانل بی کیفیت باید اطلاعات کافی را داشته باشیم که دچار این مشکل نشویم.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب معایب ساندویچ پانل بی کیفیت را به طور مفصل برایتان شرح دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت کیفیت ساندویچ پانل ها

اختراع ساندویچ پانل تحول بزرگی در صنعتت ساختمان سازی ایجاد کرد تنها به یک دلیل ارزشمند که جلوگری از اتلاف انرژی است و همچنین سرعت ساخت پروژه ها – سهولت حمل و نقل مصالح –کاهش هزینه های پروژه.

ساندویچ پانل مرغوب بای در برابر تاثیرات آب و هوایی مانند باد شدید و رطوب و مواد شیمیایی و نور مستقیم خورشید مقاومت بالایی داشته باشد .

برای همین لازم است تا ساندویچ پانل از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد. در غیر این صورت ساندویچ پانل به سرعت دچار فرسایش، پوسیدگی و خوردگی می شود.

ویژگی ساندویچ پانل با کیفیت :

  1. ساندویچ پانل با کیفیت وزن پایینی دارد
  2. سرعت نصب آن بالا است
  3. قابلیت استفاده مجدد را دارد
  4. در برابر عوامل خورنده مقاومت داشته
  5. از ایمنی و استحکام کافی در برابر حوادث غیرمترقبه برخوردار است

چنین محصولی قطعا طول عمر بالایی خواهد داشت و در هزینه های آتی بنای شما صرفه جویی خواهد کرد.

عوامل موثر در کیفیت ساندویچ پانل ها

 

اینکه ساندویچ پانل ها چه قدر عمر مفید دارند برمیگردد به اینکه  شرایط جوی محیط، نوع استفاده از سازه و مراقبتهای بعد آن چگونه باشد. از این مهمتر، کیفیت مواد اولیه بکار رفته در ساخت سازه است. معمولاً ساندویچ پانل ها بعد از تولید در کارخانه تحت یک سری تست های مختلف نظیر تست فشار قرار می گیرند تا صلاحیت آنها از بابت کیفیت و استانداردهای بین المللی و به همراه طول عمر مشخص شود.

چه چیزی باعث افزایش طول عمر ساندویچ پانل می شود ؟

همان گونه که میدانید فومها هسته مرکزی ساندویچ پانل ها را تشکیل می دهند و نقش مهمی به عنوان عایق بودن در برابر انتقال حرارت، رطوبت و صوت را برعهده دارند. فوم ها به لحاظ ساختاری هم باید مقاوم باشند و در عین حال انعطاف پذیر. این خصوصیات یک فوم باکیفیت در ساندویچ‌پانل است که منجر به افزایش طول عمر سازه نهایی می شود.

ساختار رویی و زیری ساندویچ پانل از چه جنسی هستند؟

ورقه های بکار رفته در ساختار رویی و زیرین ساندویچ پانل ها می تواند از جنس ورق گالوانیزه و یا آلومینیوم باشد.

در واقع این ورقه ها هستند که نقش استحکام و حفاظت از سازه را در برابر عوامل محیطی بیرونی بر عهده دارد. لذا استفاده از متریال با کیفیت در ساخت این قسمت ها نقش مهمی را در افزایش طول عمر بنا ایفا می‌کند.

مونتاژ ورق های ساندویچ‌ پانل اگر به درستی انجام نگیرد، در صورتی که برای هر قطعه از ساندویچ پانل در سازه مشکلی به وجود آید نمی‌توان به راحتی قسمتهای معیوب را تعویض و یا جایگزین کرد.

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

1-پوسیدگی

یکی از خصوصیات بارز ساندویچ پانل های با کیفیت، مقاومت آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی است که استفاده از آن ها را در محیط های حتی با آب و هوای شرجی و گرم و مرطوب نیز امکان پذیر ساخته است.

برای ایجاد چنین خصوصیاتی از مواد آلی به عنوان روکش ورقه های رویی و زیرین ساندویچ پانل ها استفاده می شود. اگر این لایه با ضخامت مناسب بر روی ورقه ها فلزی قرار نگرفته باشد و یا دارای خراش و تورفتگی های پراکنده باشد، آلاینده های هوا، اشعه ماورا بنفش و نوسانات دمای محیط به راحتی باعث پوسیدگی و خوردگی لایه های زیرین می شود.

همچنین نفوذ رطوبت به داخل سازه، به معنای رشد کپک و قارچ است که با ترشحات خود زمینه پوسیدگی و خوردگی محیط داخلی سازه را فراهم می‌کند. این پوسیدگی می‌تواند به لایه داخلی ساندویچ پانل یعنی فوم نیز نفوذ کرده و در نتیجه ساختار ساندویچ پانل را به طور کامل دچار فروپاشی کند.

معایب ساندویچ پانل بی کیفیت

2-استحکام

لایه‌های مختلف ساندویچ پانل را با ضخامت های مشخص بر حسب نوع سازه و شرایط جوی تولید می کنند. لذا اگر این ضخامت از حد استاندارد پایینتر باشد، منجر به افت استحکام ساندویچ پانل شده و به این ترتیب سازه ساخته شده در برابر حوادث طبیعی چون طوفان و زلزله از استحکام کافی برخوردار نخواهد بود.

مشکلات ساندویچ پانل بی کیفیت

3-عایق حرارت

همانطور که گفته شد فوم به کار رفته در لایه میانی ساندویچ پانل از موادی چون پلی استایرن و پلی اورتان تشکیل شده که در صورت آتش سوزی باعث ایجاد جرقه های آتش زا و در نتیجه تشدید حریق نمی شوند. اگر این لایه میانی از فوم های باکیفیت ساخته نشده باشد بنابراین سازه نهایی در برابر حوادث این چنینی از مقاومت کافی برخوردار نخواهد بود.

4- مقاومت پایین در برابر انتقال حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی

در ویژگی های ساندویچ های با کیفیت، از مواردی چون عایق بودن در برابر انتقال حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی صحبت می شود. این مسئله هم به جنس هسته میانی یعنی فوم به کار رفته بستگی دارد و هم کیفیت ساخت.

در صورتی که طراحی ورقه های ساندویچ پانل اصولی انجام نشده باشد در مواردی مثل ساندویچ پانل های سقفی، مشکل نفوذ رطوبت در مواقع بارندگی و برف را خواهید داشت.

همچنین انتقال حرارت به راحتی از میان درزهای محل اتصال ساندویچ پانل ها در سقف و دیوار انجام می گیرد. مسلما چنین سازه ای در برابر آلودگی های صوتی نیز در امان نخواهد بود.

با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت که تمامی مشکلات ناشی از استفاده از ساندویچ پانل های بی کیفیت، ضررهای مالی و حتی جانی را متوجه شما خواهد ساخت.

بنابراین حتی اگر در ابتدا کاهش قابل توجهی را در هزینه های ساخت و ساز خود داشته باشید، اما در نهایت هزینه های مضاعف و گاها جبران ناپذیری را بدست می آورید. لذا اکیدا توصیه می شود تا خرید خود را صرفا از تولید کنندگان معتبر انجام دهید.

کبیر پانل یکی از سازندگان بزرگ ورقه های ساندویچ پانل در ایران است که به دلیل کیفیت بهتر محصولات خود توانست از شهرت بالا در این زمینه برخوردار گردد. چنانچه تمایل به استفاده از این نوع مصالح پیش ساخته را در سازه خود دارید می توانید با تماس با مشاوران کبیر پانل از مناسب ترین نوع محصول خود مطلع شده و نسبت به خرید آنها اقدام کنید. همین حالا با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.