تفاوت پانل سقفی pvc با پلی یورتان

پانل کاران ارائه محصولات دستگاه ضد عفونی تحت خلاء ، ساندویچ پانل ، وکیوم تحت خلاء و .. دیگر محصولات مناسب و مقرون بصرفه را پانل کاران ارائه.

تفاوت پانل سقفی pvc با پلی یورتان

۱۲ بازديد

قطعات جانبی ساندویچ پانل جز لوازم جانبی جزء ضروری برای  نصب ساندویچ پانل هستند. طیف گسترده ای از لوازم جانبی مختلف وجود دارد  که با یک دیگر سیستم مونتاژ کامل را می سازند. فلاشینگ های فلزی ، درزگیرها، پیچ ها، پرچ ها، نوارهای مخصوص و غیره فقط به چند مورد اشاره می کنند.

 

ابتدا باید پانل را به ساختار پشتیبانی ثابت کنید. برای انجام این کار، پیچ های مخصوص لازم است. از آنجایی که انواع مختلفی در بازار موجود است، ما استفاده از آنها را مورد در دسترس بودن یا قیمت توصیه نمی کنیم. فقط پیچ های تخصصی که ما توصیه می کنیم اختصاصی هستند و الزامات ساندویچ پانل ما را برآورده می کنند.

ساندویچ پانل ها از مقاومت در برابر زلزله، افزایش دوام سازه، استحکام بخشی، تسریع و تسهیل عملیات ساخت و ساز، قابلیت بازیافت، مقاومت در برابر تبادل حرارت و رطوبت، کاهش هزینه‌های ساخت و ساز نسبت به مصالح سنتی برخوردار هستند. محافظت در برابر باد، باران یا برف به همان اندازه مهم است که آخرین لمس را به آن اضافه کنید.

برای همین امروزه برای پروژه های مختلف از جمله پروژه های کشاورزی دامداری و صنایع مانند صنایع داروسازی و صنایع غذایی بیشتر استقبال میشود.

 

5 قطعه جانبی ساندویچ پانل را نام میبریم

  1. آبرو
  2. تیزه سقفی
  3. فلاشینگ
  4. فینیشینگ
  5. پیچ سرمته دار

مدل های مختلف فلاشینگ که در ساندویچ پانل بکار میرود

2-یکی از قطعات جانبی ساندویچ پانل فلاشینگ است .

قلاشینگ چیست؟

فلاشینگ ها جز قطعاتی است که در ساندویچ پانل بکار میرود و برای پوشش دادن به زاویه های خاص در ساختمان و در نتیجه زیباسازی آنها هستند که هم جنس ساندویچ پانل ها تولید می شوند.

اما وظیفه آنها تنها به زیباسازی ختم نمی‌شود بلکه فلاشینگ ها در واقع ابزاری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب از طریق پوشاندن درزهای منقطع ساختمان است.

بطور کلی از آنها می توان به عنوان درپوش، پوشش لبه پنجره ها و مخفی کردن خرپای شیروانی استفاده کرد.

فلاشینگ همچنین از کنده شدن ورقهای شیروانی در برابر وزش شدید باد جلوگیری می کنند.

فلاشینگ ها نیز همانند ساندویچ پانلها می‌تواند در انواع مختلفی چون ورقه های روغنی، سیاه و گالوانیزه با ضخامت های مختلف تولید شوند که به این ترتیب عملکردهای مختلفی را دنبال خواهند کرد.

شما باید پانل ها را فقط روی سازه پیچ کنید. فلاشینگ های فلزی نه تنها برای بهبود ظاهر نهایی ساختمان، بلکه عمدتاً برای پوشاندن لبه های باز شده هسته و همچنین اتصالات با پنجره ها، درها و غیره مورد نیاز است.

2- آبرو

آبرو نیز یکی دیگر از قطعات جانبی ساندویچ پانل  است که برای پوشش دادن لبه پانل های سقفی به کار میرود.

هدف از نصب آبرو، هدایت آب باران و برف است.

3-فینیشر در قطعات جانبی ساندویچ پانل

وظیفه فینیشر پوشش دادن لبه ساندویچ پانل ها در قسمت هایی است که به پانل دیگر وصل نمی شوند.

این کار نیز با هدف محافظت از لبه ساندویچ پانل و زیبا سازی ساختمان انجام می شود.

جنس آن نیز می‌تواند گالوانیزه رنگی و یا فویل آلومینیوم می باشد. ابعاد خم فینیشر نیز با توجه به شرایط سازه مشتری تعیین می‌شود.

4-تیزه سقفی

یکی دیگر از  قطعات جانبی ساندویچ پانل ها تیزه سقفی است که برای پوشش دادن لبه ساندویچ پانل های سقفی شیبدار استفاده می شود.

هدف از کاربرد تیزه، زیبا سازی و محافظت از ساندویچ پانل سقفی است.

تیزه ها با طول ثابت اما مقدار خم متغیر مطابق با ابعاد درخواستی مشتری تولید می شوند.

جنس ورق به کار رفته در آنها می تواند گالوانیزه رنگی و یا فویل آلومینیومی باشد.

اتصال آنها به ساندویچ پانل نیز یا با استفاده از پیچ  یا پرچ انجام می شود.

 

نتیجه گیری:

علاوه بر فلاشینگ، تیزه، آبرو، فینیشر و پیچ، از دیگر قطعات جانبی ساندویچ پانل می توان به مواردی چون چسب پلی اورتان برای درز بندی پانل ها، پرچ فلزی، نوارد و غیره اشاره کرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.